Perth en phillip island - Reisverslag uit Sydney, Australië van WayneZoe - WaarBenJij.nu Perth en phillip island - Reisverslag uit Sydney, Australië van WayneZoe - WaarBenJij.nu

Perth en phillip island

Door: Zoe

25 Februari 2019 | Australië, Sydney

Na 3 drukke maar geweldige weken is het maar weer eens tijd om wat van ons te laten horen.

3 weken geleden naar Perth gevlogen en wat hebben we hier een geweldige tijd met de familie gehad. We mochten bij Zoë haar tante en oom in huis slapen en hadden dus echt twee weken lang even vakantie. Tante Marian en oom Harry hebben ons bijna heel Perth laten zijn. Kangaroos bij het graf van oma Hanna, fish and chips eten in Fremantle, bootjes kijken in Hillaries, berg beklimmen in the Hills, alle vrienden ontmoet en de kunst van tante Marian bewonderd. Ook hadden we een nieuwe verslaving: met ze allen married at first side kijken en met de hele familie bespreken. Wat hebben we gelachen om die rare mensen die meedoen.

Ook hebben de neven flink hun best gedaan. Jeff en addy hebben ons 2x meegenomen naar een fringe show. Eerste weekend naar een gayshow en gayclub met hun gezellige gay vrienden (vooral Jeff en Wayne hebben hier erg van genoten, gelukkig was er veel bier Haha). De tweede show was met vier andere vrienden. Een show met vuur, acrobatiek en messen gooien. Na de show wou iedereen naar bed toe. Gelukkig hadden we Jeff die ons het hele uitgaansleven van Perth heeft laten zien.
Ook zijn we samen met ze naar rotnesst island geweest. Met ze zessen in een prive vliegtuigje. Piloot Frank heeft ons een prachtige vlucht naar het eiland gegeven. Hier hebben we fietsen gehuurd en genoten van de mooie stranden en de quokkas (kleine hele schattige Kangaroos).

Ook zijn we samen een dagje met de trein naar pinguïn island geweest. Hier leven de kleinste pinguïns ter wereld. Hier hebben we met een cruise de zeehonden en zelfs wilde dolfijnen gezien.
Ook de andere neef van Zoë heeft ons een dagje meegenomen op zijn boot. Een prachtige dag met een picknick, een drankje bij een rooftopbar in de haven, zwemmen, waterskiën en achter op de band.

Na 2 heerlijke weken helaas afscheid moeten nemen. Doordat onze vlucht was omgezet gingen we pas erg laat weg en kwamen we pas ‘s ochtends aan, met een tussenlanding in Melbourne, aan in Sydney. Meteen naar de auto, boodschappen gedaan en Wayne zijn collega’s gedag gezegd en op naar Phillip Island. Na een reis van ongeveer 11 uur eindelijk aangekomen bij glenn en zijn team en er nog een gezellige avond van gemaakt.

Afgelopen weekend stond in het teken van motorraces en wat hebben we een mooi weekend gehad! Bbq met het eigen team en het team van hartog, rondje door de pitstraat, kwalificaties kijken en poffertjes eten met onze nieuwe reisvrienden. Met als hoogtepunt de wedstrijd op zondag!! Wayne als monteur mee met het karretje de baan op voor de race en Zoë mee de baan op als pitspoes met de paraplu. Glenn veel geluk toegewenst en vanuit de pitbox met het team de race gekeken. En wat een topresultaat is er neergezet, plek 14 en dus in de punten gevallen in de eerste wk wedstrijd!! Super trots dat we een weekend een soort van deel zijn geweest van dit mooie team. Helaas moest glenn dezelfde dag nog weg maar we hebben nog een hele gezellige avond met het team gehad. Vanmorgen samen Ontbijtje gehaald en afgesloten in natuurlijk het motormuseum bij het circuit.

En daar zitten we dan. Midden in het bos bij een kampvuur met een wijntje.
Lieve familie in Perth, Glenn en team bedankt voor deze super mooie drie weken.